Cliënten en ouders geven ons opnieuw een 8.7

Gehoor en zorg

Mooi nieuws! Uit het meest recente ervaringsonderzoek blijkt dat cliënten en hun ouders erg tevreden zijn over de zorg op onze behandellocaties: zij beoordelen onze behandelingen met een 8.7.

Bij Kentalis vinden we de kwaliteit van onze zorg en onderwijs erg belangrijk. Daarom doen we twee keer per jaar onderzoek naar hoe cliënten en hun ouders de zorg op onze behandellocaties het afgelopen halfjaar ervaren hebben. We vragen bij afsluiting van de behandeling hoe zij onze zorgverlening ervaren hebben en waar zij tevreden over zijn en wat er beter kan. Dit doen we door een digitale vragenlijst. Op basis van het meest recente ervaringsonderzoek (januari – juni 2024) krijgt Kentalis voor het vierde jaar op rij een 8,7 als rapportcijfer.

We zijn trots op dit hoge cijfer en op het feit dat de cliënttevredenheid al meerdere jaren zo stabiel is. Cliënten en ouders voelen zich gehoord, begrepen en gerespecteerd. Ze vinden dat er gewerkt is aan doelen zoals afgesproken en vinden dat de behandelaren hun werk goed doen. Dat vinden wij natuurlijk fijn om te horen.

Natuurlijk is er ook altijd ruimte voor verbeteringen. Zo gaven cliënten en hun ouders aan dat ze graag op tijd geïnformeerd worden over belangrijke afspraken, voortgang van de behandeling of veranderingen zoals een personeelswisseling. We vinden het belangrijk dat alles soepel verloopt. Daarom werken we er aan dat we op tijd communiceren voorafgaand aan en tijdens de behandeling.

Wilt u meer weten over de behandelmogelijkheden bij Kentalis? Lees dan meer over onze behandelingen voor TOS, bij gehoorverlies, bij beperkingen in horen én zien (doofblindheid) en voor mensen die een communicatief meervoudige beperking hebben.