We horen het graag als je niet tevreden bent, want we willen je probleem of klacht snel en samen oplossen. We willen jou verder helpen om de onvrede op te lossen. Ook zien we elke klacht als een kans om onze zorg en ons onderwijs verder te verbeteren. Je kunt je klacht op verschillende manieren aan ons doorgeven.
Wat je kunt doen als je niet tevreden bent
- Bespreek je klacht met je contactpersoon bij Kentalis. Probeer het eerst samen op te lossen.
- Bespreek het probleem met de leidinggevende van je contactpersoon binnen Kentalis.
- Wil je liever niet met de leidinggevende in gesprek? Of wil je hulp bij dit gesprek? Weet je niet hoe het verder moet? Bel of mail dan de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris weet alles van (het oplossen van) klachten en kan je daarom advies geven en helpen.
Klachtenfunctionaris is er voor jou
De klachtenfunctionaris luistert, geeft advies en kan bemiddelen. Dat wil zeggen dat de klachtenfunctionaris met beide partijen zoekt naar een oplossing. De klachtenfunctionaris doet alleen iets als jij dat wilt.
Jouw klachtenfunctionaris
- Krijg je zorg of onderwijs in Gelderland, Overijssel, Noord-Brabant of Limburg? Neem dan contact op met klachtenfunctionaris Kitty Koehorst. Mail naar k.koehorst@kentalis.nl of bel 06 57 64 28 84.
- Krijg je zorg of onderwijs in Groningen, Friesland, Drenthe, Noord-Holland, Zuid-Holland, Flevoland, Utrecht of Zeeland? Neem dan contact op met klachtenfunctionaris Pien den Hollander. Mail naar p.denhollander@kentalis.nl of bel 079 329 47 84. Je kunt ook een klacht indienen via het klachtenformulier. De klachtenfunctionaris neemt contact met je op als je dat wilt.
Vertrouwenspersoon
Je kunt ook met een vertrouwenspersoon in gesprek. Dit is iemand die naar je luistert, met je meedenkt en advies kan geven over wat jou kan helpen. Er zijn vertrouwenspersonen voor zorg en vertrouwenspersonen voor onderwijs. De klachtenfunctionaris kan je hierin de weg wijzen.
Als je ontevreden bent of een klacht hebt: dit zijn de stappen die je kunt zetten in een infografic. Of bekijk de video wat te doen bij een klacht.
Voor meer informatie zie:
Wil je een schadeclaim indienen?
Een verzoek tot vergoeding van schade (claim) kan worden ingediend bij de bedrijfsjurist van Kentalis via de mail: juridischezaken@kentalis.nl.
Compliment
Als je tevreden bent over ons, dan horen wij dat ook graag. Via dit formulier kun je een compliment geven aan een medewerker of afdeling.