We willen onze cliënten zo goed mogelijk helpen. Daarom bekijken we steeds hoe we onze zorg- en dienstverlening kunnen verbeteren. Daarom doen we bijvoorbeeld onderzoek naar de ervaringen van cliënten (cliënttevredenheidsonderzoek). Zo ontdekken we waar we volgens cliënten aan kunnen werken.
Wat gaat goed en wat kan beter?
Na je bezoek aan het audiologisch centrum van Kentalis, vragen we je per e-mail om mee te doen aan het cliënttevredenheidsonderzoek. Want jouw mening is belangrijk voor ons. Je kunt ons op deze manier laten weten hoe je jouw bezoek hebt ervaren en wat volgens jou goed gaat en beter kan.
Hoe werkt het?
Binnen vijf weken na je afspraak krijg je per e-mail een uitnodiging om een vragenlijst in te vullen. Het onafhankelijke onderzoeksbureau Expoints verstuurt deze e-mail. In de e-mail staat een link naar de digitale vragenlijst. Je kunt deze vragenlijst invullen via een computer, tablet of telefoon (met internetverbinding). Je krijgt maximaal één keer per jaar een uitnodiging om een vragenlijst in te vullen.
Vrijwillig en anoniem
Deelname is vrijwillig en heeft geen invloed op je bezoek aan het audiologisch centrum. Alle antwoorden worden anoniem verwerkt. Dit betekent dat niemand kan zien wie de vragenlijst heeft ingevuld en wie welke antwoorden heeft gegeven. Wil je geen e-mails meer ontvangen over het cliënttevredenheidsonderzoek? Meld je dan af via de link die onderaan de uitnodigingsmail staat.
Via de patiëntervaringsmonitor (PEM)
Om dit onderzoek zo goed en betrouwbaar mogelijk te doen, werken wij met de patiëntervaringsmonitor (PEM). De vragenlijsten van de PEM zijn gericht op persoonsgerichte zorg. Dit betekent dat de zorg is afgestemd om iemands behoeften, wensen en voorkeuren. De vragen gaan bijvoorbeeld over de wachttijd, de kennis van de medewerker, het vertrouwen in de medewerker en de informatie die je hebt gekregen.
Wat doen we met de resultaten?
De resultaten geven aan wat jij en alle andere bezoekers ervan vinden. Geven wij goede uitleg over onze onderzoeken? Is de informatie duidelijk? Voel jij je veilig en op je gemak? Kan er iets beter? Dan gaan we daarmee aan de slag.
Van elkaar leren
Ook Nederlandse ziekenhuizen en andere audiologische centra werken met de PEM. Dit is waardevol voor ons, want hierdoor kunnen we ervaringen van onze cliënten vergelijken met de ervaringen van cliënten van andere audiologische centra. Zo kunnen we dus van elkaar leren.
Geen uitnodiging ontvangen?
Heb je geen uitnodiging gekregen en je wilt toch iets kwijt? Stuur gerust een e-mail naar ACSectorSecretariaat@kentalis.nl of neem telefonisch contact op met een van onze locaties.